söndag 6 november 2011

Ta itu med rädslan

De säger att man ska utsätta sig för sådant man är rädd för. Kanske är det ormar, spindlar eller höga höjder. För mig är det aerobics.
I fredags försökte jag. Tja, de första tio minuterna gick bra. Stegen var så enkla att även de mest okoordinerade skulle hänga med. Sedan kom de, snurrarna. Då var det kört. Jag sa tack och hej och lämnade salen.
Gick ut och körde lite på löpbandet och några styrkeövningar.
Och det där med att ta itu med rädslan? Jag kom fram till att min aerobics-skräck inte hämmar mig i min vardag och att jag får leva med den lite till.

3 kommentarer:

  1. Haha! Då är vi två. Jag kommer aldrig mer att sätta fötterna på ett arobic pass, men det handlar inte så mycket om rädsla som att jag tycker dans hör hemma på dansgolvet. Ska man träna ska man göra det rejält, inte hålla på och smådutta med koordination...

    SvaraRadera
  2. Hihii! Jag var på det passet! Tycker det var toppen! Helt normalt att ett aerobicspass behöver sisådär 3ggr innan det sätter sig - sen är det inget "duttande". Prova igen för tusan - desto roligare när det funkar till slut!

    SvaraRadera
  3. Haha, vad kul! Det är nog mest jag som är en surkart.. Aerobics kan nog vara jättekul, särskilt om man har känsla för koordination :) Jag ska ge det en chans till om några månader, jag lovar!

    SvaraRadera