torsdag 3 november 2011

Den snåla löparen


Jag kanske är världens snålaste löpare. Det är ingen idé att jag försöker visa er mina outfits i flashiga bloggposer, för det kommer att bli samma bilder varje gång. Samma vita jacka, samma svarta tajts med neongröna detaljer (ha! fel där, jag har faktiskt ett par helsvarta också) och samma Asics-skor. Jag tycker helt enkelt att det är urtråkigt att lägga pengar på träningskläder. Att försöka se snygg ut när man motionerar är svårare än att säga ordet »kompressionsplagg«. Vem kan se fashion ut i löpartajts? Ni får gärna visa mig honom eller henne, så lovar jag att tänka över min inställning.
Fram till dess kommer jag att byta mellan mina två tajts, min enda löparjacka och mina fåtal underställströjor. (Jag lovar, jag tvättar ofta).
Nä, jag lägger hellre mina pengar på god mat, inredning, tidningar, klänningar, resor, böcker och biobesök.

Hur resonerar ni som älskar att köpa träningskläder? Tycker ni att det är värt det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar