fredag 4 november 2011

Först uppleva - sen springa


Jag tycker inte om när löpningen tar för mycket tid från allt annat som är viktigt. Jag vill inte bli en löpknarkare. Jag vill att springandet ska vara ett inslag i livet, inte hela livet.
För att få ihop den ekvationen får man vara lite klurig. För några veckor sedan åkte jag och sambon ut till kafét och handelsträdgården Rosenhill på Ekerö utanför Stockholm. Där fanns det fortfarande blommor i rabatterna och squash i landet. Rosenhill har också ett eget drive - in- musteri där hobbyäppelodlare kan få sin äppelskörd förvandlad till must - så smart!
Efter soppa och nötkaka körde vi bilen till en undanskymd parkering där förvandlingen skedde. Jag krånglade om till löparkläder och sprang sedan de 10 kilometrarna hem. Tjipp tjopp, kafebesök, natur och löpning avklarad på några timmar. Sjukt nöjd med min effektivitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar